تكنولوژی، ارتباطات، اطلاعات، فناوری، مخابرات، امنيت، نرم‌افزار، سخت‌افزار، وب، اينترنت، تلفن همراه، موبايل، ICT، جامعه اطلاعاتی

مطالب مطرح شده رگولاتوری در باره یک خبر “فن آوری آی تی”

رای دادن به این پست
banner

در باب مقررات رادیویی نوشته ای داریم با عنوان “مطالب مطرح شده رگولاتوری در باره یک خبر “فن آوری آی تی”” که پیشتر بدان میپردازیم.

در پی اتشار خبری با عنوان «طرح رگولاتوری برای کشف شماره عضو های شبکه‌های اجتماعی» در “فن آوری آی تی” که مستند به اخبار رسمی این سازمان بود، نامه‌ای از جانب رگولاتوری به دفتر “فن آوری آی تی” ارسال شده و توضیحاتی در این خصوص عرضه نموده است.
این نامه که با عنوان مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان و نیز دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات امضاء شده، خواستار انتشار این مطالب مطرح شده گردیده است.

“فن آوری آی تی” ضمن قدردانی از پاسخگویی و تلاش برای رفع ابهامات مصرف کنندگان از جانب این سازمان، متن کامل نامه رگولاتوری را به شرح پایین پخش می‌نماید:

سردبیر محترم سایت خبری “فن آوری آی تی”
باسلام

احتراماً، پیرو درج گزارش منتشره آن سایت خبری وزین در تاریخ ۱۷/۰۳/ ۹۶ با عنوان "طرح رگولاتوری برای کشف شماره عضو های شبکه‌های اجتماعی" ذیلاً شرح معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان به منظور تنویر افکار عمومی عرضه می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمائید با استناد به ماده ۲۳ قانون مطبوعات مراتب عیناً بر روی خروجی آن سایت خبری درج گردد.

این مطلب چطوره؟  مطالب مطرح شده رگولاتوری در باب تغییر هزینه پیامک

در پی وصول شکایات متعدد از جانب مصرف کنندگان شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه وقتی مشترکین اقدام به واگذاری سیم‌کارت خود به شخص دیگری می‌کنند و یا سیم‌کارت به وسیله اپراتور سلب امتیاز شده و شماره آن به مشترک دیگری واگذار می‌شود در صورتی که فرد قبلی روی همین شماره، حساب کاربری خود را اکتیو داشته باشد می‌تواند به معلومات حساب کاربری شخص تازه که بر مبنای همین شماره در شبکه اجتماعی شبیه به اکتیو شده است دسترسی یابد و این مساله موجبات خدشه به حریم خصوصی مردم را ممکن می‌کند، سازمان تصمیم گرفت در شکل یک طرح صرفا مطالعاتی این مسئله را بررسی و راه‌های جلوگیری از آن را به مشترکین اطلاع‌رسانی و یا در شکل یک نرم‌افزار کاربردی در دست مصرف کنندگان قرار دهد که در این خصوص آگهی کمپانی در استعلام تنظیم گردید.

لیکن هم اینک با استناد به توانایی‌های تازه شبکه‌های اجتماعی از نمونه تلگرام این مسئله به وسیله مصرف کنندگان قابل مدیریت بوده و مراتب از مسیر پیش روی سازمان خارج شده است. لذا بنظر می‌رسد اخبار مندرج در عده ای از سایت‌ها مبنی بر ورود رگولاتوری به تشخیص شماره مصرف کنندگان شبکه‌های اجتماعی، برداشت نادرست از این مسئله بوده و سازمان رسالت خویش را حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان دانسته و به هیچ عنوان در این زمینه ورود نمی‌کند.

این مطلب چطوره؟  وعده مدیران برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی

ضروری به ذکر است مشترکین در صورت واگذاری سیم‌کارت و یا سلب امتیاز سیم‌کارت برای جلوگیری از دستیابی حساب کاربری تازه به معلومات حساب کاربری قبلی، می توانند در صفحه غیرفعال‌سازی (Deactivation web page) و با رجوع به آدرس https://my.telegram.org/auth?to=deactivate درمقایسه با غیر اکتیو نمودن حساب کاربری قبلی خود اقدام نمایند.
به علاوه از طرف دیگر در مواردی که گوشی مشترک به سرقت رفته باشد، در لحظه تحویل سیم‌کارت تازه، مشترک می تواند نشست‌های(classes) اکتیو تلگرام روی ابزار سرقت شده را به شرح ذیل انتهای‌دهی نماید:
(setting→privateness and safety→lively classes →terminate all different classes )

جهانگیر اسدی
مديركل دفتر رياست، روابط عمومی و دبیرخانه کمیسیون

 
 

امیدواریم نوشته “مطالب مطرح شده رگولاتوری در باره یک خبر “فن آوری آی تی”” مورد بهره برداری شما علاقه مندان به سایت فن آوری آی تی قرار گرفته است.

منبع


عنوان منو
در حال بارگذاری