تكنولوژی، ارتباطات، اطلاعات، فناوری، مخابرات، امنيت، نرم‌افزار، سخت‌افزار، وب، اينترنت، تلفن همراه، موبايل، ICT، جامعه اطلاعاتی

مصوبه رگولاتوری، تعرفه بسته‌های تشویقی را تغییر داد

رای دادن به این پست
banner

در باب مقررات رادیویی نوشته ای داریم با عنوان “مصوبه رگولاتوری، تعرفه بسته‌های تشویقی را تغییر داد” که پیشتر بدان میپردازیم.

Share/Save/Bookmark

 

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۸

 

“فن آوری آی تی”- اداره کل ارتباطات کمپانی ارتباطات سیار ایران هزینه بسته‌های اینترنتی خود را با استناد به مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص رعایت کف هزینه بسته‌های شبکه جهانی وب تغییر داد.

مصوبه رگولاتوری، تعرفه بسته‌های تشویقی را تغییر داد

به نوشته “فن آوری آی تی” از ایسنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در نشست شماره ۲۴۹ که در تاریخ ۵ دی ماه سال قبلی برگزار شد، مقررات برنامه‌های تعرفه­‌ای تشویقی مالکین پروانه عرضه خدمات ارتباطی و تکنولوژی معلومات را بررسی کرد که به دلیل آن کلیه اپراتورهای موبایل کشور مجبور به حذف یا تغییر عده ای بسته‌های شبکه جهانی وب خود شدند. پیرامون همین موضوع کمپانی ارتباطات سیار ایران مطرح کرده از روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته‌های شبکه جهانی وب خود را با تغییراتی همراه کرده است.

این مطلب چطوره؟  پرتوهای آنتن های BTS در حد استاندارد است

با توجه به مصوبه ۲۴۹ سازمان، هر اپراتور صرفاً می­تواند حداکثر هشت بار در سال برنامه­های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود به تفکیک در زمینه ثابت و تلفن همراه عرضه کند. تمدید برنامه تشویقی بعد از انتهای مدت آن، تحت نام یک برنامه تشویقی تازه شمرده شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان عرضه برنامه تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید برنامه تشویقی، برای تکمیل مدت لحظه سه ماهِ برنامه تشویقی ابتدایی بوده باشد، به علاوه از طرف دیگر کل مدت کل لحظه عرضه برنامه­های تشویقی در سال، اعم از برنامه تشویقی­ و یا تمدیدی برنامه تشویقی، نباید بیش از هشت ماه از سال باشد.

در تبصره‌ای از این مصوبه آمده است: تعرفه برنامه‌های تشویقی اپراتور با سهم مارکت بیش از ۱۰ درصد، حداکثر می­تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین­تر باشد و تعرفه برنامه‌های تشویقی اپراتور با سهم مارکت کمتر از ۱۰ درصد حداکثر می­تواند ۴۰ درصد از کف تعرفه پایین­تر باشد.

این مطلب چطوره؟  مطالب مطرح شده رگولاتوری در باب تغییر هزینه پیامک

عرضه برنامه­های تشویقی منوط به حفظ کیفیت خدمات است و در صورتی­که برنامه تشویقی منجر به نزول کیفیت شود، اپراتور باید با توجه به اوضاع مطرح‌شده به وسیله سازمان، درمقایسه با توقف برنامه اقدام و در این خصوص اطلاع­‌رسانی ضروری را برای مشترکین خود داشته باشد. در صورتی که سازمان به بهانه هایی از قبیل حفظ تعادل در مارکت، تداوم رقابت سالم و عرضه خدمات و افزایش کیفی آنها با عرضه برنامه­های تشویقی، ادامه آن و یا توقف برنامه قبل از موعد اتمام عرضه برنامه، موافقت نکند، مسئله را به اپراتور مطرح می­‌کند. در این­صورت اپراتور مجاز به اجرا و یا ادامه یا توقف برنامه نیست.

بدین ترتیب اداره کل ارتباطات کمپانی ارتباطات سیار ایران با مصوبه رگولاتوری در عده ای بسته‌های شبکه جهانی وب خود تغییر ایجاد و امروز در اطلاعیه‌ای مطرح کرد: پیرو ابلاغ مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص رعایت کف هزینه بسته‌های شبکه جهانی وب، کلیه اپراتورهای موبایل کشور مجبور به حذف یا تغییر عده ای بسته‌های شبکه جهانی وب خود شده‌اند. پیرامون همین موضوع کمپانی ارتباطات سیار ایران، از روز سه شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته‌های شبکه جهانی وب خود را با تغییراتی همراه کرده است.

این مطلب چطوره؟  وعده مدیران برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی

با تفاوت ایجادشده، هزینه هیچ کدام از بسته‌های موجود قابل انتخاب، تغییری نکرده است و تنها حجم هدیه شبانه بسته‌ها عوض شده است تا مطابق با مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات شود. به علاوه از طرف دیگر مشترکینی که هم اینک در حال بهره برداری از بسته‌های حذف‌شده هستند، تا انتهای لحظه و یا حجم بسته حال حاضر، اجازه بهره برداری از بسته را داشته و بعد از اتمام حجمی یا زمانی، امکان خرید مجدد بسته‌های حذف‌شده را نداشته و پیشنهادات تازه ای دریافت می‌کنند.

امیدواریم نوشته “مصوبه رگولاتوری، تعرفه بسته‌های تشویقی را تغییر داد” مورد بهره برداری شما علاقه مندان به سایت فن آوری آی تی قرار گرفته است.

منبع


عنوان منو
در حال بارگذاری