تكنولوژی، ارتباطات، اطلاعات، فناوری، مخابرات، امنيت، نرم‌افزار، سخت‌افزار، وب، اينترنت، تلفن همراه، موبايل، ICT، جامعه اطلاعاتی

وعده مدیران برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی

رای دادن به این پست
banner

در باب مقررات رادیویی نوشته ای داریم با عنوان “وعده مدیران برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی” که پیشتر بدان میپردازیم.

به نوشته “فن آوری آی تی” از مهر، حسین فلاح جوشقانی در باب عده ای ناکارآمدی‌ها در سامانه قطع پیامک‌های ناخواسته ۸۰۰ و نارضایتی مشترکان از تداوم دریافت پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش اضافه اظهار داشت: مسئله الزام برای ایجاد سامانه متمرکز اکتیو سازی و غیرفعال‌سازی پیامک‌های ارزش اضافه به وسیله اپراتورهای تلفن همراه با نیت حل مشکلات حال حاضر در این خصوص تاکید شده است.

وی با بیان اینکه برای تخلفاتی که در خصوص پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی صورت گرفته است به عده ای اپراتورهای تلفن همراه تذکر داده شده است، اضافه کرد: در حال حاضر دو اپراتور برای مدیریت محتوایی که از جانب این پیامک‌ها به مشترکان ارسال می‌شود، سامانه متمرکز را راه‌اندازی کرده‌اند و یک اپراتور نیز تا ۱۵ اسفندماه لحظه دارد که این سامانه را راه‌اندازی کند.

این مطلب چطوره؟  مطالب مطرح شده رگولاتوری در باب تغییر هزینه پیامک

معاون نظارت رگولاتوری با اشاره به اینکه با متمرکز شدن اکتیو‌سازی و غیرفعالسازی خدمات پیامکی در سامانه اپراتورهای تلفن همراه، همه چیز تحت مدیریت اپراتور در می آید، اظهار امیدواری کرد که سخت دریافت پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی که تعداد محدودی از مشترکان بازهم با آن درگیر هستند، بعد از تاریخ ۱۵ اسفندماه به روش کلی حل شود.

فلاح جوشقانی به علاوه از طرف دیگر در باب تعیین تکلیف پیامک‌های تبلیغاتی که با سیم‌کارت‌های شخصی ارسال می شوند نیز گفت: در حال تدوین قانون های و مقررات ضروری برای برخورد این سیم‌کارت‌ها هستیم و خیلی زود این قانون های را در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مصوب می‌کنیم.

وی با اشاره به اجرای فاز آزمایشی برخورد با ارسال کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی، اضافه کرد: در این فاز براساس فرمول‌های مدنظر، فعالیت سیم‌کارت‌هایی را که طی یک دوره حجم عظیمی پیامک ارسال می کردند اسکن کردیم و معلوم شد که عده ای سیم‌کارت‌ها تنها پیامک ارسال می‌کنند با اینحال هیچ پیامک دریافتی و صحبت‌ای ندارند.

این مطلب چطوره؟  تاییدیه رگولاتوری به ۲۶ کالای مخابراتی/صدور مجوز برای ۳ نمونه آیفون

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برآوردها نشان داد که این سیم‌کارت‌ها برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به کارگرفته شده است و ما با استناد به اینکه هنوز قانون های مشخصی برای سلب امتیاز این سیم‌کارت‌ها نداریم، در این قسمت کار درگاه پیامک این سیم‌کارت‌ها را قطع کردیم.

وی گفت: در مرحله آزمایشی با حدود ۸ هزار سیم‌کارت ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی برخورد شد که تنها یک درصد آنها، به این محدودیت ارسال پیامک، انتقاد کردند و دلایل خود را در ارسال تعداد زیاد پیامک مطرح کردند و ما از نو دسترسی آنها را آزاد کردیم با اینحال مابقی این سیم‌کارت‌ها، بازخورد اعتراضی نداشت و معلوم شد که از این سیم‌کارت‌ها تنها برای آگهی استفاده می‌شده است.

به گفته فلاح، خیلی زود و با استفاده از پشتوانه قانونی و مقرراتی از جانب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قادر ایم با مزاحمت بوجود آمده برای مصرف کنندگان از روش پیامک‌های تبلیغاتی، برخورد کنیم.

امیدواریم نوشته “وعده مدیران برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی” مورد بهره برداری شما علاقه مندان به سایت فن آوری آی تی قرار گرفته است.

منبع

این مطلب چطوره؟  سیم‌کارت‌‌های بی‌هویت به صورت تمام و کمال قطع شدند

عنوان منو
در حال بارگذاری